تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نوشته مریم رضایی، فریده پیشوایی

با حلول سال 1391 خورشیدی، سال جدید به کلام نورانی رهبر فرزانه مزین شد و رهنمود حکیمانه ایشان بار دیگر جان ها را طراوت بخشید. رهبر خردمند انقلاب اسلامی در ادامه سنت حسنه نام گذاری سال ها به عنوان های خاص و راهبردی، سال پیش رو را سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامیدند. این نام گذاری نشان دهنده تدبیر همه جانبه و عاقبت اندیشی رهبر فرزانه انقلاب است. بی شک اجرای این رهنمود رهبر معظم انقلاب برای دست یابی کشور به جایگاه رفیع و رتبه های برتر شاخص های پیشرفت اقتصادی و تولید ملی، نقش موثری خواهد داشت. از این رو، کوشش همه ایرانیان متعهد و علاقه مند به آبادانی و پیشرفت کشور و نیز تمامی نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی برای تحقق این مهم ضروری است.

از جمله نهادهای اجتماعی مهم که در فرهنگ سازی در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش موثری می تواند داشته باشد، رسانه ملی است. بر این اساس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما با هدف یاری رساندن به برنامه سازان در راه ترویج و تقویت زمینه ها و لوازم تولید ملی، مجموعه پیش رو را با قالب های متنوعی همچون آیات، روایات و سیره معصومین، سخن بزرگان، محوریابی، جملات قصار و… تدوین کرده است.

توجه به نیازهای متفاوت برنامه سازی، ایجاد تنوع در راهکارهای پژوهشی، ایجاد فرصت برای کاربرد یافته ها در امر برنامه سازی، ارائه مجموعه مدون درباره موضوع مورد نظر و نیز پاسخ گویی به برخی نیازهای اطلاعاتی با ارائه محتوا و مفاهیم و اطلاعات مورد نیاز درباره شعار سال، از اهداف اصلی تدوین این کتاب است.

...... 

 مطالعه ی متن کامل کتاب "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" در سایت رسمی اینفو کتاب 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.