قام معظم رهبری در آغاز سال 1393 به روال سال های پیش موضوعی را به عنوان موضوع سال اعلام کردند تا زمینه ای شود برای عزم و همت و همکاری و هماهنگی مردم و مسئولان برای رسیدن به هدفی دیگر از سلسله اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی و تحقق چشم انداز بیست ساله این نظام. ایشان با توجه به شرایط و موقعیت فعلی کشور و مسائل و مشکلات پیش روی نظام اسلامی، در سال جدید دو موضوع «اقتصاد» و «فرهنگ» را به موازات هم، از اولویت های نظام اسلامی برشمردند و خواستار تلاش مردم و مسئولان برای شکوفایی اقتصادی و رشد فرهنگی با «عزم ملی» و «مدیریت جهادی» شدند:
در نگاه به سال 93 آنچه به نظر این حقیر مهم تر از همه است، دو مسئله است: یک مسئله همین مسئله اقتصاد و دیگری مسئله فرهنگ است. در هر دو عرصه و در هر دو زمینه توقعی که وجود دارد، تلاش مشترکی است میان مسئولان کشور و آحاد مردم. آنچه برای بنای زندگی و سازندگی آینده مورد انتظار است، بدون مشارکت مردم تحقق پذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریتی که مسئولین باید انجام بدهند، حضور مردم در هر دو عرصه لازم و ضروری است. …
به گمان من آنچه در این سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی پیدا کند، و فرهنگی که با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور ما و ملت ما را معین کند. لذا من شعار امسال را و نام امسال را این قرار دادم: «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی».
با توجه به گستردگی این دو حوزه و با عنایت به اینکه در سال های پیش به تفصیل نکاتی را در زمینه راهبردها و سیاست های رسانه ملی در حوزه اقتصاد سخن گفته ایم، در این کتاب تنها به تبیین راهبردها، سیاست ها و محورهای برنامه سازی رسانه ملی در حوزه فرهنگ می پردازیم؛ به این امید که این مطالب راهگشای مدیران و برنامه سازان رسانه ملی قرار گیرد و آنها را در انجام رسالت ها و مسئولیت هایی که در زمینه تحقق موضوع سال دارند، یاری دهد.
......
مطالعه ی متن کامل کتاب "رسانه ملی و فرهنگ، راهبردها" در سایت رسمی اینفو کتاب