30 اشتباه بزرگ برندسازی نوشته کتابخانه آنلاین

در بــازار رقابتــی، یــک محصــولِ پایینتــر از حــد اســتاندارد نمی‌تواند جایــی بیــن مشــتریان داشــته باشــد. زمانــی کــه محصــول جدیــد وارد فروشگاه‌ ها می‌شود بایــد کامــاً بی عیــب و نقــص باشــد و اینجاســت کــه موضــوع تحقیــق و توســعه مطــرح می‌شود ولــی داشــتن محصولــی کــه ظاهــراً فقــط داخــل آزمایشــگاه خــوب عمــل می‌کند فایده‌ای نــدارد. محصــول بایــد بــدون هیــچ مشــکلی در دنیــای واقعــی هــم عمــل کنــد.زمانــی کــه تولیدکننــدگان انگلیســی پودر شــوینده پرســیل برای تولیــد یــک محصــول جدیــد زیــر فشــار بودنــد متوجــه ایــن قضیــه نشــدند کــه محصــول جدیدشــان آن قــدر قدرتمنــد اســت کــه لباسهــای زیــر مصرفکننــدگان را تکه تکــه می‌کند، ایــن اشــتباه منجــر شــد کــه صدهــا میلیــون پونــد هــدر رود و اعتبــار ایــن شــوینده پرفــروش خدشــه دار شــود.پرســیل در ســلا 1909 بــه بــازار معرفــی شــد و به ســرعت شــهرت پیــدا کــرد و پــودر مورد علاقه مــردم بریتانیا شــد.ایــن برنــد تصویــری از یــک مــادر نمونــه و خانــواده شــاد را در ذهــن تداعــی می‌کرد. در مقابــل رقیــب اصلــی Persil، یعنــی ARIEL آریل بیشــتر روی ریشــه علمــی شست و شــو تمرکــز داشت .

 

...... 

 مطالعه ی متن کامل کتاب "30 اشتباه بزرگ برندسازی" در سایت رسمی اینفو کتاب 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.